fbpx

NLP ודמיון מודרך - דומה ושונה

NLP ודמיון מודרך – דומה ושונה

אנשים רבים שואלים האם NLP  ודמיון מודרך הם אותו הדבר או מה ההבדל בין שתי השיטות?

מדובר בשתי גישות שונות כאשר שיטת NLP משתמשת במיומנויות של דמיון מודרך לצורך יישום של חלק ממרכיבי השיטה. לצורך יצירת בהירות נציג את שתי השיטות ואת המכנה המשותף שלהן.

דמיון מודרך

שיטה המאפשר החזיה (ויזואליזציה) של מצבים ותהליכים שונים בדמיון. לחוש הראיה המשמש אותנו בדמיון נוסיף תיאורים מילוליים ונזמין את המונחה לדמיין חוויה של חושים נוספים: שמיעה, תחישה,  טעם וריח. בכדי לייצר חוויה עמוקה יוביל המנחה את המונחה (או המונחים שכן לעיתים הדמיון המודרך מתבצע באופן קבוצתי) להרפיה, מצב של הירגעות אשר בו המודע מפחית פעילות והמוח עובר לרוב לתפקוד בגלי אלפא (במצב של ערנות מלאה המוח פועל בגלי בטא) . כאשר המוח עובר לגלי אלפא מקובל לומר שהתקשורת עם תת המודע פתוחה יותר, דברי המונחה יחלחלו פנימה לרובד הלא מודע ורעיונות חדשים ויצירתיים עשויים לצוף. לדמיון המודרך יתרונות ומטרות רבות: שחרור מתחים ורגיעה, פיתוח חשיבה יצירתית, תרגול שליטה על המוח, תרגול מצבים גופניים שונים, תקשורת עם תת המודע ועוד. מנחים אשר לומדים לעסוק בדמיון מודרך לומדים כיצד להכניס מונחה להרפיה, כיצד ליצור הדמיה עשירה אשר עושה שימוש רב במטאפורות וסמלים. מבנה ההדמיה יכלול לרוב שלושה מרכיבים: הכנסה להרפיה, תוכן ההדמיה המוגש בשפה מטאפורית עשירה אשר מפעילה את החושים ויוצרת את החוויה הרצויה והחזרה למודעות רגילה.

שיטת NLP

שיטת NLP הינה שיטה לקידום והשגת מטרות. שיטת  NLPעושה שימוש באופן שבו המוח עובד ולכן השינוי והתוצאות שהיא מציעה מהירים ואפקטיביים במיוחד.

המאמן בשיטת  NLP לומד מה קורה בתוך עולמו הפנימי של המתאמן ממש עד לרמת המפות הנוירולוגיות המפעילות את האדם. מפות אלה הנקראות בשפת ה NLP מפות פנימיות או מפות עולם כוללת את חמשת החושים שלנו: ראיה, שמיעה, תחישה, ריח וטעם וגם את מרכיבי החוויה: מחשבות, התנהגות ורגש שנלווים למפות. השינויים המבוצעים ב NLP מבוצעים בעזרת קידוד מחדש, הרחבה או שינוי חיבור והקשרים של מפות שונות. לצורך בצוע השינויים המנחה משתמש בדמיון של המונחה ומסייע לו לזמן מפות מהעבר (זיכרונות) וגם מסייע לו ליצר מפות עתידיות (ויזואליזציה של מטרות ומצבים). ה NLP בדומה לדמיון המודרך עושה שימוש נרחב במטאפורות אשר מאפשרות תקשורת נגישה והשפעה על תת המודע. שתי המיומנויות הנ"ל משמשות את מאמן ה NLP כמעט בכל טכניקה ובכל פגישה עם המטופל. לעיתים יבחר המאמן בשיטת  NLPלבצע עם המונחה שלו דמיון מודרך כלומר להעביר למונחה הדמיה מלאה. דמיון מודרך שמשולב כחלק מהליך של אימון בשיטת NLP יכלול ארבעה מרכיבים: הכנסה להרפיה, סיפור מטאפורי תהליכי המתאר שינוי בעולם המטאפורי, הובלה עתידית המרמזת על האופן שבו הסיפור ישפיע על עתידו של המטופל, החזרה לערנות רגילה.

לסיכום שיטת NLP אשר כוללת מיומנויות ורכיבים רבים כוללת מספר מרכיבים הלקוחים מהדמיון המודרך: יצירה בדמיון של מצבים וסיטואציות, שימוש במטאפורות, הכנסה להרפיה, העברת הדמיה הכוללת הכנסה להרפיה ושילב סיפור  מטאפורי תהליכי. שתי השיטות שואבות השראה מכך שהמוח אינו מבדיל בין אמת לדמיון שכן הן בחשיפה אמתית והן בדמיון של אובייקטים ומצבים מופעלים במוח אותם אזורים.

בוגרים מספרים

צפו בהמלצות בוגרים

מסלול ההסמכה המלא למאמני NLP ב - NLPSTEPS, עם המנחה טלי בן יעקב - מסלול מומלץ, חומרים בנויים בצורה מעולה, מובנת מאוד ופשוטה להבנה ויישום. מרצה מדהימה שאוהבת וקשובה למשתתפים, מסבירה, מנחה ומובילה לכיוונים חדשים ועמוקים.


ילנה ברונשטיין

NLP Trainer, מפתחת שיטת STAR

בחרתי בטלי - לאחר בחינה והשוואה של מכללות ומנחי NLP שונים בשל המקצועיות, מובנות, בהירות, והנעימות שבה הקורס והלימוד מתנהל - ואכן כך היה. קורס מקצועי בנוי היטב, בהיר מאוד ועשיר. טלי היא מנחה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ממנה. ממליצה בחום.


ליאורה נווה

מנחת סדנאות שינוי ומאמנת אישית, NLP Master Practitioner

קורס NLP במכללת NLP-STEPS אצל טלי בן יעקב - נהדר, מקצועי, תורם ומפרה. טלי נהדרת כל כולה נתינה ללומדים מתוך הבנה וידע עמוק של עולם ה NLP ומתוך אמונה ואהבה ללומדים.


ד"ר דינה קדוש

מרכזת מסלול וראש החוג לגיל הרך , NLP Master Practitioner

קורס NLP במכללת NLP-STEPS קורס תורם, מפרה ומפתח גם בהיבט האישי וגם בהיבט המקצועי. טלי היא מנחה מצוינת, קשובה, מקצועית, נינוחה, מאפשרת, מכילה ונעימה בכל מובן.


אורה אמסלם

מאמנת אישית, זוגית ומשפחתית - מנחת הורים, NLP Practitioner

קורס ה- Trainer של - NLPSTEPS , איכותי, מקצועי ועשיר. מי שעוסק ב NLP יעשה טוב אם יפרגן לעצמו את החוויה הייחודית הזו. לבוגרי המאסטר ברצוני להגיד, גם אם אתם רוצים להיות "רק מטפלים" ואין בכוונתכם לפתוח קורסים, אתם חייבים לעצמכם את לימודי הטריינר.


אסתי רוסט

NLP Trainer מאמנת אישית וזוגית, יועצת ארגונית

כמאמן אני מוצא יותר ויותר שימוש בטכניקות NLP ובכלים שלמדתי בקורס. הכלים הפרקטיים משרתים אותי נאמנה בעבודת האימון. טלי היא אדם מדהים והיא ידעה לפשט ולהתאים את מורכבות התהליך אלי באפן אישי.


נחום כץ

מאמן עסקי - NLP Practitioner

לאנשים אשר עוסקים בטיפול, יעוץ ותקשורת עם אנשים - כלי ה NLP פותחים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות וערוצים ייחודיים למיקוד וקידום המונחה/ מתאמן/ מטופל. מומלץ לכל מי שעובד עם אנשים


ד"ר יועד צופיה

NLP Trainer - ד"ר לחינוך, יועצת ומאמנת בתהליכי שינוי ומיצוי הפוטנציאל האישי

אני ממליצה בחום על קורס ה - Trainer של טלי בן יעקב - NLPSTEPS, השילוב בין תכני ה NLP לתכני ה - SFM, מהווה חוויה של העצמה אישית ומקצועית. זוהי תכנית מנהיגות אישית בשילוב מצוינות מקצועית. מבחינתי זו הייתה השקעה בעתיד המקצועי שלי וזה שווה כל שקל.


שירי בן ארצי

NLP Trainer מאמנת רפואית בעלים של MCI בית הספר לאימון רפואי

השתתפות בקורס NLP עם טלי היה מאוד משמעותי עבורי. הקורס נתן לי כלים לשינוי אישי וגם כלים מקצועיים, המשמשים אותי בקליניקה . טלי מנחה מעולה! קשובה, מקצועית, גמישה . ממליצה לכל אחד – כארגז כלים לחיים ובמיוחד למטפלים, מאמנים, מורים וכל מי שעובד עם אנשים.


בלה שני

הדרכת הורים וייעוץ זוגי - NLP Master Practitioner

טלי אישה עם ידע רב, מקצועית, מפגינה ממלכתיות, רוגע ובו בזמן אסרטיביות בהירות ושיטתיות. טלי היא לגמרי מודל לחיקוי ומפגינה את מה שהיא מלמדת. למרות שכבר עשיתי טריינר והייתה לי תעודה, רציתי ללמוד ולספוג תכונות אלה. אני ממליצה בחום ללמוד אצלי טלי את קורס הטריינר - ויש לי למה להשוות.


יהודית נבעה

NLP Trainer מטפלת ומנחת קורסי הכשרה - NLP , דמיון מודרך והתמקדות.

קורס הטריינר בהובלת טלי בן יעקב ובהנחייתה היה איכותי, מקצועי, מעניין ומעצים. בזכותה העליתי את היכולות והמיומנויות שלי לרף הגבוה ביותר, ממקום "טוב" למצוינות. טלי כיוונה גבוה ולא התפשרה על פחות מזה. היא הובילה כל אחת מאתנו ליצירת חזון אישי ברור לגבי תמונת העתיד שלה וזה חולל שינוי. והכל בדרכי נועם ונדיבות אין קץ.


יעלי גורדון

NLP Trainer מנחת סדנאות, מספרת סיפורים

בקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה" פגשתי את טלי, מנחה מקצועית שאין שני לה, יחס אישי ,טכניקות וחומר ברמה הגבוהה ביותר. התרשמתי מהקורס והרמה המקצועית הייחודית במיוחד בעולם מרובה קורסים ומידע. מקצועיות, יחס אישי והעמקה זה מה שהרגשתי בכל תקופת הלמידה, שהייתה ללא ספק מאתגרת ומהנה.


רחלי שם טוב

NLP Master Practitioner

המרצה טלי בן יעקב, מהווה מודל לחיקוי. הרהיטות בהסברים, בהדגמות, היחס האישי, האכפתיות שכל אחת מאתנו תצליח בגדול. וכמה מילים על הקבוצה - רמת המשתתפים גבוהה, מצאתי חברים לחיים, אנשי מקצוע שיוכלו להמשיך וללוות אותי הלאה ולהוות עבורי כתובת להתייעצות הדדית.


אסתי רוסט

NLP Trainer מאמנת אישית וזוגית, יועצת ארגונית

קורס מקצועי ואיכותי המועבר בצורה מושלמת, מקנה כלים וטכניקות פרקטיים המאפשרים טיפול, העצמה וצמיחה אישיים ולמונחים אחרים. הכל מתבצע באווירה נעימה ובהובלה מקצועית ובטוחה של המרצה, טלי בן יעקב, מומלץ מאוד לכל איש טיפול המעוניין למקסם את יכולותיו.


איתן שחרור

יועץ חינוכי - NLP Master Practitioner

קורס הטריינר אפשר לי להתמקצע ברמה של הבנה עמוקה ויכולת שימוש בכלים, במיומנויות, בעקרונות ובטכניקות וכן לפתח כלים וטכניקות חדשות בהתאם לגישת ה - NLP. הקורס הקפיץ את היכולת שלי לעבוד באופן גמיש ומותאם לצרכי הלקוחות המגוונים שלי. טלי אשת מקצוע מדופלמת ב - NLP !


טליה וינברגר

NLP Trainer, אשת חינוך בכירה, מנחת הורים.

הקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה" הוא קורס חובה לכל אנלפיסט שעובד.ת עם מטופלים. המידע חיוני מאוד לכל עבודת נלפ באשר היא ומוגש בצורה מעמיקה ויסודית. טלי היא מנחה בחסד, גם בעבודת זום, מצליחה לגעת בכל אחת ואחד מהלומדים. היא מביאה גישה צנועה ונעימה, ועונה על כל שאלה בפירוט, בחוכמה ובהמון ניסיון. מומלץ מכל הלב.


ענת ריב"א

NLP Master Practitioner

אני ממליצה בחום על הקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה". טלי מנחה מעולה! מקצועית וניכר הניסיון הרב והמגוון שלה. טלי רהוטה ברורה שיטתית וקשובה. ומשרה ביטחון על הלומדים. קורס טראומה הוא מאתגר מעניין ואצל טלי גם מהנה. ממליצה בחום.


חנה סתיו קוטשר

פסיכולוגית תעסוקתית - NLP Master Practitioner

הקורס - "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה" אין לי מילים לתאר מה הקורס הזה פתח בפניי. עולם שלם של ריפוי של ״מטה קסם״. הפידבקים של האנשים שעברו איתי תהליך עם הכלים האלו עוצמתיים ולא רגילים. ממליצה לכל מטפל, מאמן לעבור את ההכשרה הזו.


הגר מסיקה

מנהלת, מאמנת - NLP Master Practitioner

לימודי nlp אצל טלי זאת חוויה מסוג אחר ולמדתי כמה תארים ותחומי דעת שונים, כאן זה שונה. טלי אישה מיוחדת משכמה ומעלה, מלאת הבנה ואמפטיה לקבוצה ולפרט, בפתיחות, בהומור בריא ומשחרר לצד עומק בחומר.ב סיימתי את המאסטר עם ריפוי אישי וכלים מקצועיים להתמודדויות שונות בחיים שכל אחד ואחת זקוקים לו.


אסתר מזרחי

מאמנת - NLP Master Practitioner

הקורסים יסודיים ומאורגנים היטב. החומרים הלימודיים ניתנים בצורה מרוכזת וברורה. טלי, מורה ומנחה מצוינת! תמיד עונה על שאלות, נותנת הסברים מדויקים, מרחיבה ונותנת ידע ומידע מכל הלב בנדיבות ובהירות. יודעת מתי להעמיק ומתי לשים את הגבולות. אותנטית ומקצועית, מרגישים שהnlp זורם אצלה בדם.


מיכל יהושע

מטפלת בהומאופתיה קלאסית, תטא הילינג - NLP Master Practitioner

הייתה לי הזכות ללמוד את הקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה". קורס יוצא מין הכלל מכל הבחינות, ברמה מקצועית גבוהה ביותר, מתוקתק מא' עד ת', פשוט תענוג מומלץ לכל מנחה ומאמן NLP


איציק קשת

מאמן אישי הוליסטי וסופרוויזר - NLP Master Practitioner

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

וקבלו תכנים מעשירים מעולם ה-NLP לתיבת המייל

דילוג לתוכן