הסרת המחסומים הפנימיים בדרך לשינוי ופריצה בקריירה

לשבור את תקרת הזכוכית

בעולם המודרני בו אנו חיים שינוי הוא שם המשחק, התפתחות אישית ומודעות כבר אינם נחלתם הבלעדית של מחפשי דרך ומי שיושב על ספת הפסיכולוג. בעולם בו קרירה מקצועית נמתחת על פני למעלה מיובל שנים, שאנשים בני חמישים חשים שחיים שלמים עדין פרוסים לפניהם. בעולם שבו אחת לחמש שנים מתחלפות טכנולוגיות ואשר דור צעיר נושף כל הזמן בעורפינו. יותר ויותר אנשים מפנימים ורוצים ליצר שינוי בחייהם המקצועיים ולפרוץ גבולות חדשים.

במשך שנים רבות עסקתי בניהול, יעוץ והובלת תהליכי שינוי בארגונים. כחלק מעבודתי פתחתי ויישמתי מודלים לניהול השינוי הארגוני. בעשור האחרון בחרתי להתמקד באנשים עצמם ובצורך האנושי לחולל שינוי בחיינו הפרטיים והמקצועיים.

במאמר זה אציג את סיפורו של יואב (שם בדוי) אשר הגיע אלי לצורך תמיכה בהקמת העסק שלו. בעזרת כלי ה NLP ובהתבסס על תיאוריות שונות לניהול השינוי הצליח יואב לא רק להקים עסק משגשג אלא לבצע שינוי אמיתי באופן שבו הוא תופס את עצמו, יואב שבר את תקרת הזכוכית הפנימית שלו וכיום השמים הם הגבול עבורו.

  1. רמות לוגיות של שינוי

לפני שאציג לכם את סיפורו של יואב אני רוצה להרחיב מעט על גישת הרמות הלוגיות שמהווה עבורי כלי מרכזי בעבודת האימון וההנחיה בקליניקה.

גרגורי ביטסון היה אנתרופולוג אשר חקר תהליכי למידה ושינוי, הוא זיהה שתהליכי הלמידה והשינוי שאנו עוברים בנויים ממספר רמות לוגיות הנמצאות ברמות הכללה שונות. ביטסון זיהה שלמידה ברמת הכללה נמוכה עשויה להוביל להתפתחות ברמת הכללה גבוהה יותר אך לא בהכרח. לעומת זאת למידה ברמת הכללה גבוהה יותר הובילה תמיד לשינוי ברמות ההכללה הנמוכות. רוברט דילץ התבסס על ממצאיו של גרגורי ביטסון כאשר פיתח את הרמות הלוגיות בתהליכי ה – NLP.

להלן הרמות הלוגיות לשינוי כפי שמוגדר ע"י רוברט דילץ:

  • רוחניות – אמונה בדבר שגדול מאיתנו, לב ליבו של טבענו הרוחני. לעיתים רמה זו מקושרת לתחושת שליחות המגדירה את השאלה למען מה אני פועל?
  • זהות – הזהות היסודית שלנו, תמצית של אנרגיה מנטאלית יסודית שלפיה אנו מזהים את עצמנו. ברמה זו אנו עונים על השאלה: מי אני?
  • אמונות וערכים – אמונות היסוד שלנו והערכים הנובעים מהם, אמונות וערכים בעזרתם אנו מבינים את חיינו. ברמה זו אנו עונים על השאלות במה אני מאמין? מה חשוב לי?
  • יכולות – הכישורים והמיומנויות שלנו, האסטרטגיות שאנו מפעילים. ברמה זו אנו עונים על השאלות: איך אני עושה? איך אני מתקדם? איך אני משיג מטרות?
  • התנהגות – הפעולות המסוימות שאנו עושים בחיינו. ברמה זו אנו עונים על השאלה: מה אני עושה?
  • סביבה – הסביבה האישית שבה אנו חיים. ברמה זו אנו עונים על השאלות: איפה? מתי? מה נמצא סביבי?

ביטסון זיהה שבכדי שאדם יפנים ויתקדם בתהליך הלמידה והשינוי נדרש לבצע שינוי בכל הרמות וכפי שנאמר שינוי ברמות הגבוהות יבטיח שינוי ברמות הנמוכות. כלומר אם אדם משנה את אמונתו ביחס לנושא מסוים שינוי האמונה יוביל לשינוי ברמת היכולות ההתנהגות והסביבה. יחד עם זאת מצב שבו השינוי אינו אחיד בכל הרמות עשוי ליצור בלבול ותקיעות. רוברט דילץ פיתח מספר טכניקות NLP המאפשרות למונחה להביא את השינוי לכל הרמות באופן אחיד ומיושר. טכניקות אלה מסייעות למנחה לזהות בשלבי העבודה הראשונים באיזו רמה קיים הפער הגדול ביותר של המונחה וע"י כך לכוון את העבודה לצמצום הפער ברמה המתאימה. בשלבים מתקדמים יותר נשתמש בטכניקות הנ"ל ליישור ויצירת אחידות בין הרמות הלוגיות לצורך הטמעת התהליך והפנמת השינוי לאורך זמן.

  1. פירוט העבודה עם יואב

יואב זכה במכרז אשר הבטיח לו עבודה ל – 5 שנים קדימה עבור העסק אותו הוא עתיד לבנות. כאשר יואב פנה אלי לראשונה חשבתי שהוא זקוק לייעוץ ותמיכה בהקמת העסק שכן עד לאותו זמן היה שכיר. כבר בפגישה הראשונה הבנתי שהצורך של יואב מגיע ממקום אחר, הוא עומד בפני הצורך לעשות שינוי ברמת הזהות הפנימית שלו ויותר מכל הוא צריך לשבור את תקרת הזכוכית הפנימית שיצר לעצמו. יואב הזמין אותי ללוות אותו במסע המרתק והאמיץ בתוך עצמו, מסע שבסופו לא רק ששבר את תקרת הזכוכית, התגבר על הפחדים ועיצב מחדש את זהותו. לצד התהליך הפנימי הוא השיג גם תוצאות חיצוניות יוצאת דופן ברמת בנייה והרחבה של העסק שלו ויצירת רווח כלכלי.

  • פגישה מספר 1 – שאלון מקדם מטרה וזיהוי אמונות מגבילות

מטרת הפגישה – הכירות והגדרת המטרה לסדרת המפגשים

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה – שאלון מקדם מטרה

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – במהלך הפגישה נחשפתי לכישוריו יוצאי הדופן של יואב לכן התפלאתי לגלות שהגדרת המטרה שלו התמקדה במכרז הספציפי בו הוא עתיד לזכות ללא ראיה רחבה ושאפתנית יותר. בשלבים מסוימים של הפגישה הרגשתי כאילו יושבים מולי שני אנשים שונים האחד בעל ביטחון עצמי והערכה עצמית מבוססת והשני חרד ובעל אמונות מגבילות כגון: אני לא מספיק טוב… מי אני ש… אני זיוף ועוד. בשלב זה כבר היה ברור לי שעבודה אמתית עם יואב תתאפשר רק לאחר שינוי האמונות המגבילות. אני מניחה שיואב הגיע אלי באופן לא מודע למטרה הזו שכן את המטרה הטכנית של בניית העסק התפעולי הוא יכול להשיג גם לבדו.

תוצאות – הגדרה של המטרה המידית – הקמת העסק שיתמוך תפעולית במימוש המכרז.

  • פגישה מספר 2 – עבודה עם מודל הרמות הלוגיות

מטרת הפגישה – הגדרה ושיקוף האמונות המגבילות

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה – הכנסת מטרה לשרירים- רמות לוגיות לשינוי

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – בפגישה השנייה בחרתי לעבוד עם יואב בטכניקה שנקראת הכנסת מטרה לשרירים, המטרה המוצהרת של טכניקה זו היא יצירת מוטיבציה והנעה לפעולה. הטכניקה מאפשרת למונחה לעבור באופן שיטתי דרך כל הרמות הלוגיות ולזהות להיכן הוא צריך להגיע בכל רמה בכדי להשיג את המטרה. על כן לצד הנעה לפעולה, הטכניקה מאפשרת לנו כמנחים לזהות את הרמה הלוגית שבה נמצא הפער המשמעותי ביותר. ברמה זו נרצה להשקיע את מירב העבודה שלנו עם המונחה. בהפעלת הטכניקה עם יואב זוהה באופן בולט פער משמעותי ברמת האמונות, החשד שעלה אצלי בפגישה הראשונה קיבל צורה מוחשית ומלל מפורש. יואב אמר שרגע לפני השגת המטרה הוא חייב להאמין ש: "אני מספיק טוב", "מגיע לי להצליח", "אני גדול", "יש לי את היכולת לעשות את זה טוב יותר מאחרים".

לאחר ששיקפתי ליואב את הפערים הקיימים בעיקר ברמת הזהות והאמונות שלו שתפתי אותו בצורך לבצע עבודת עומק אשר תאפשר שינוי ברמות אלה. סיכמנו על המשך העבודה בשני ערוצים: ערוץ השינוי הפנימי יבוצע בפגישות הפרונטאליות בקליניקה, פגישות שיתקיימו אחת לשבוע, בתחילת התהליך, ואחת לשבועיים, בהמשך. בערוץ השני עסקנו בניהול פרויקט הקמת החברה והיערכות לתפעול המכרז, ערוץ זה בוצע במיילים שוטפים ובשיחות טלפוניות. מובן ששני הערוצים הזינו האחד את השני שכן השגת הישגים בשטח בטווח הקצר יוצרת אמונה בתהליך השינוי ולכן תורמת גם לתהליך השינוי הפנימי. בנוסף ההפרדה הטכנית אפשרה לעבודת הקליניקה להגיע לרבדים עמוקים ולחולל שינוי פנימי מהותי מבלי לפגוע בקצב ההתקדמות המעשית אשר הוכתב ע"י גורמים חיצוניים.

תוצאות – הסכמה על הפערים וזיהוי האמונות המגבילות, יצירת פורמט עבודה התואם את צרכיו המגוונים של המונחה.

  • פגישות 3 ו 4 – זיהוי טראומות, ניקוי טראומות וקידוד מחדש

מטרת הפגישה –  זיהוי גורמי השורש אשר יצרו את האמונות המגבילות והסרתם

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה –  ריפוי טראומה וקידוד מחדש

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות –  בתחילת הפגישה השלישית קיימתי עם יואב שיחה פתוחה בנושא האמונות המגבילות. באופן ספונטני ומבלי לבצע קישור ישיר שיתף אותי יואב במספר טראומות שחווה בילדותו ובנערותו. למרות שבשלב הראשוני לא ניתן היה לצור קשר ברור בין הטראומות לאמונות עצם העלאת הטראומות בנקודת זמן זו היווה סיבה מספקת להקדיש מספר מפגשים לטיפול בטראומות לפני המשך העבודה, שכן תת המודע יודע מדוע הוא הציף את המידע ברגע הזה וברור שגם אם הקשר אינו ניכר לעין הוא קיים לפחות ברמת תת המודע של יואב. מניסיוני האישי ומניסיונם של אחרים לא רק שניקוי הטראומות עשוי לפתוח פתח לשינוי האמונות, ריפוי טראומה משחרר אנרגיה רבה שעצורה בגופו של המונחה, לאחר תהליך הריפוי אנשים רבים חווים התרוממות רוח והצפה באנרגיה חיובית של עשייה.

תוצאות – בתום המפגש הרביעי יואב דיווח על תחושת הקלה, הוא ביטא זאת כך "אני מרגיש הקלה רבה, ממש תחושה פיזית, כאילו הורידו לי מהגב משא כבד". בנוסף בשיחה שערכנו איתרנו את הקשר שיואב הנער יצר בין האירועים לבין האמונות המגבילות שהתחזקו מאז ועד היום. בסוף הפגישה החמישית הבנו שנינו שנוצר פתח אמיתי והונחו היסודות לשינוי האמונות.

  • פגישה מספר 5 – ניקוי רגשות שליליים ואינטגרציה בין חלקים

מטרת הפגישה – טיפול בהתנגדויות לשינוי וניקוי רגשות שליליים

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה –  TLT, אינטגרציה בין חלקים

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – בתחילת הפגישה החמישית שיתף יואב שהרגשתו הכללית טובה והוא מרגיש אופטימי ומלא אנרגיות, יחד עם זאת לאחר הטיפול בטראומות הוא חש שנותרו בו מספר רגשות שליליים אשר עולים בו מעת לעת, בעיקר עצב ורגשות אשמה. כמו כן הוא ציין שיש בו קולות שעולים ומתנגדים לשינוי "זה לא יעבוד", "מי משתנה בגיל מבוגר" ועוד. לאור זאת הקדשתי את הפגישה לניקוי מרגשות שליליים בטכניקה של TLT . לסיום בצענו אינטגרציה בין חלקים המשלבת עבודת ריפרימינג בשילוב קו הזמן ורתימה של כל החלקים לשינוי (פותח ע"י פול וג'זף קלאף).

תוצאות – שחרור מהרגשות השליליים והרגעת הקולות המתנגדים לשינוי.

  • פגישה מספר 6 –שינוי אמונות בהליכה

מטרת הפגישה –  שחרור סופי מהאמונות הישנות ובניית אמונות מעצימות

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה – שינוי אמונות בהליכה

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – בתחילת הפגישה תיאר יואב את תחושותיו ואת האופטימיות הרבה שמלווה אותו בקידום העסק. כאשר שאלתי אותו לגבי האמונות הישנות הוא דיווח שהוא כבר בתהליך התקרבות לאמונות חדשות אותן הגדרנו בפגישה השנייה. לצורך ייצוב האמונות החדשות בצענו "שחרור אמונות בהליכה" תהליך שהוא מאוד טקסי ומסמל החלפה של אמונה מגבילה באמונה מעצימה. בסוף הפגישה בקשתי מיואב שיחשוב שוב על הגדרת העסק שלו ויבחן האם הוא מעוניין להישאר בהגדרה המקורית כפי שהגדיר בפגישה הראשונה או שהוא מעוניין לבצע הרחבות.

תוצאות – ייצוב האמונות החדשות

  • פגישה מספר 7 – הרחבת החזון ויצירת תכנית עבודה – מודל וולט דיסני

מטרת הפגישה – הגדרת חזון עסקי רחב ואסטרטגיה ליישום החזון

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה – מודל וולט דיסני

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – יואב הגיע לפגישה כשהוא מלא מרץ ורעיונות לטיפוח והרחבת העסק. האמונות המעצימות הורגשו הן בדבריו והן במעשיו ובחזון העתידי. שימוש במודל וולט דיסני אפשר את ניסוח החזון, בניית תכנית העבודה ותיקוף התוכנית בעזרת דו שיח בונה עם המבקר הפנימי.

תוצאות – חזון עסקי משודרג, אסטרטגית פעולה וטיוטה לתוכנית עבודה אופרטיבית

  • פגישה מספר 8 – סנכרון ושינוי היסטוריה אישית

מטרת הפגישה – סנכרון שני ערוצי העבודה (קידום אופרטיבי של העסק ועבודת הקליניקה)

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה – שינוי היסטוריה אישית

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – בפגישה זו בצענו יואב ואני סנכרון בין העבודה האופרטיבית שבוצעה בשטח, לעבודת הקליניקה ותוכנית העבודה שהוגדרה במודל וולט דיסני. יחד זיהינו שלצד התקדמות ניכרת בכל הרמות קיימים עדין מספר גורמים מעכבים המתבטאים ברמת ההתנהגות. לצורך שחרור העכבות בצענו הליך שינוי היסטוריה אישית.

תוצאות – שחרור הגורמים המעכבים ברמת ההתנהגות. 

  • פגישה מספר 9 – מיטוט עוגנים ומחולל ההתנהגות החדשה

מטרת הפגישה –  השלמת הטמעת השינוי ברמה ההתנהגותית.

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה – מיטוט עוגנים, מחולל ההתנהגות החדשה.

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – בפגישה זו עברנו לעבוד ברמת המיקרו, עבודתו היומיומית של יואב. איתרנו היכן העבודה אינה זורמת והיכן נמצאים הקשיים. זיהינו שקבלת החלטות מסוימות ולקיחת אחריות מלווה לעיתים בקושי מנטאלי ולכן נגררת מעבר לנדרש. שימוש בטכניקות פשוטות כגון מיטוט עוגנים ומחולל ההתנהגות החדשה אפשרו פתרון יישומי מהיר.

תוצאות – שיפור התפקוד היומיומי ויכולת קבלת החלטות מהירה וקלה.

  • פגישה מספר 10 – סיכום

מטרת הפגישה –  סיכום העבודה שנעשתה בשני המישורים והחלטה על המשך העבודה המשותפת.

טכניקות ותהליכים שיושמו בפגישה –  יישור רמות לוגיות

תיאור הפגישה ותובנות עיקריות – בפגישה עסקנו בסיכום העבודה שבצענו במהלך כ- 4 חודשים. יואב סיפר לי על ההתקדמות של העסק שלו על התפעול המוצלח של המכרז ועל קידום רעיונות עסקיים חדשים. סיכמנו להמשיך להיפגש על פי הצורך אחת למספר חודשים לצורך שימור וקידום נושאים נוספים מתוכנית העבודה. בנוסף בחרתי לבצע עם יואב תהליך יישור רמות לוגיות אשר נועד להבטיח הלימה של השינוי והטמעה אחידה בכל הרמות.

תוצאות – יואב יצא מסדרת המפגשים כאדם בעל אמונות חזקות בעצמו, אמונות הבאות לידי ביטוי במעשיו הן ברמה היומיומית והן ברמת החזון והתוכניות לעתיד. מאז הפגישה הזו עברו מספר שנים, אחת לכמה חודשים יואב מבקש פגישה לעיתים אנו משוחחים בנושאים עסקיים ולעיתים מאתרים אתגרים חדשים איתם אנו מתמודדים בעזרת כלי ה-NLP. העסק של יואב ממשיך ומתפתח ומניב הישגים כלכליים מרשימים. לקראת כתיבת מאמר זה שאלתי את יואב האם ניתן להגדיר אותו כמי ששבר את תקרת הזכוכית הפנימית, תשובתו: "כן בהחלט, כיום השמים הם הגבול עבורי", הזמנתי את יואב להתחבר להנחת היסוד שתדייק את דבריו אפילו יותר " השמיים הם רק קו ההתחלה".

יואב הוא כמובן שם בדוי ולצורך המאמר שונו מספר נתונים בסיפור הרקע. יחד עם זאת סידרת הטיפולים ומהות העבודה נשארה נאמנה למקור.

מאת: טלי בן יעקב – בעלת המכללה להכשרת מאמני NLP , NLP-STEPS. NLP Master Trainer, ממקימי לשכת ה NLP הישראלית וחברה בוועד המנהל של העמותה. מאמנת אישית ועסקית חברת לשכת המאמנים, מובילת תהליכי שינוי.

בוגרים מספרים

מסלול ההסמכה המלא למאמני NLP ב - NLPSTEPS, עם המנחה טלי בן יעקב - מסלול מומלץ, חומרים בנויים בצורה מעולה, מובנת מאוד ופשוטה להבנה ויישום. מרצה מדהימה שאוהבת וקשובה למשתתפים, מסבירה, מנחה ומובילה לכיוונים חדשים ועמוקים.


ילנה ברונשטיין

NLP Trainer, מפתחת שיטת STAR

בחרתי בטלי - לאחר בחינה והשוואה של מכללות ומנחי NLP שונים בשל המקצועיות, מובנות, בהירות, והנעימות שבה הקורס והלימוד מתנהל - ואכן כך היה. קורס מקצועי בנוי היטב, בהיר מאוד ועשיר. טלי היא מנחה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ממנה. ממליצה בחום.


ליאורה נווה

מנחת סדנאות שינוי ומאמנת אישית, NLP Master Practitioner

קורס NLP במכללת NLP-STEPS אצל טלי בן יעקב - נהדר, מקצועי, תורם ומפרה. טלי נהדרת כל כולה נתינה ללומדים מתוך הבנה וידע עמוק של עולם ה NLP ומתוך אמונה ואהבה ללומדים.


ד"ר דינה קדוש

מרכזת מסלול וראש החוג לגיל הרך , NLP Master Practitioner

קורס NLP במכללת NLP-STEPS קורס תורם, מפרה ומפתח גם בהיבט האישי וגם בהיבט המקצועי. טלי היא מנחה מצוינת, קשובה, מקצועית, נינוחה, מאפשרת, מכילה ונעימה בכל מובן.


אורה אמסלם

מאמנת אישית, זוגית ומשפחתית - מנחת הורים, NLP Practitioner

קורס ה- Trainer של - NLPSTEPS , איכותי, מקצועי ועשיר. מי שעוסק ב NLP יעשה טוב אם יפרגן לעצמו את החוויה הייחודית הזו. לבוגרי המאסטר ברצוני להגיד, גם אם אתם רוצים להיות "רק מטפלים" ואין בכוונתכם לפתוח קורסים, אתם חייבים לעצמכם את לימודי הטריינר.


אסתי רוסט

NLP Trainer מאמנת אישית וזוגית, יועצת ארגונית

כמאמן אני מוצא יותר ויותר שימוש בטכניקות NLP ובכלים שלמדתי בקורס. הכלים הפרקטיים משרתים אותי נאמנה בעבודת האימון. טלי היא אדם מדהים והיא ידעה לפשט ולהתאים את מורכבות התהליך אלי באפן אישי.


נחום כץ

מאמן עסקי - NLP Practitioner

לאנשים אשר עוסקים בטיפול, יעוץ ותקשורת עם אנשים - כלי ה NLP פותחים אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות וערוצים ייחודיים למיקוד וקידום המונחה/ מתאמן/ מטופל. מומלץ לכל מי שעובד עם אנשים


ד"ר יועד צופיה

NLP Trainer - ד"ר לחינוך, יועצת ומאמנת בתהליכי שינוי ומיצוי הפוטנציאל האישי

אני ממליצה בחום על קורס ה - Trainer של טלי בן יעקב - NLPSTEPS, השילוב בין תכני ה NLP לתכני ה - SFM, מהווה חוויה של העצמה אישית ומקצועית. זוהי תכנית מנהיגות אישית בשילוב מצוינות מקצועית. מבחינתי זו הייתה השקעה בעתיד המקצועי שלי וזה שווה כל שקל.


שירי בן ארצי

NLP Trainer מאמנת רפואית בעלים של MCI בית הספר לאימון רפואי

השתתפות בקורס NLP עם טלי היה מאוד משמעותי עבורי. הקורס נתן לי כלים לשינוי אישי וגם כלים מקצועיים, המשמשים אותי בקליניקה . טלי מנחה מעולה! קשובה, מקצועית, גמישה . ממליצה לכל אחד – כארגז כלים לחיים ובמיוחד למטפלים, מאמנים, מורים וכל מי שעובד עם אנשים.


בלה שני

הדרכת הורים וייעוץ זוגי - NLP Master Practitioner

טלי אישה עם ידע רב, מקצועית, מפגינה ממלכתיות, רוגע ובו בזמן אסרטיביות בהירות ושיטתיות. טלי היא לגמרי מודל לחיקוי ומפגינה את מה שהיא מלמדת. למרות שכבר עשיתי טריינר והייתה לי תעודה, רציתי ללמוד ולספוג תכונות אלה. אני ממליצה בחום ללמוד אצלי טלי את קורס הטריינר - ויש לי למה להשוות.


יהודית נבעה

NLP Trainer מטפלת ומנחת קורסי הכשרה - NLP , דמיון מודרך והתמקדות.

קורס הטריינר בהובלת טלי בן יעקב ובהנחייתה היה איכותי, מקצועי, מעניין ומעצים. בזכותה העליתי את היכולות והמיומנויות שלי לרף הגבוה ביותר, ממקום "טוב" למצוינות. טלי כיוונה גבוה ולא התפשרה על פחות מזה. היא הובילה כל אחת מאתנו ליצירת חזון אישי ברור לגבי תמונת העתיד שלה וזה חולל שינוי. והכל בדרכי נועם ונדיבות אין קץ.


יעלי גורדון

NLP Trainer מנחת סדנאות, מספרת סיפורים

בקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה" פגשתי את טלי, מנחה מקצועית שאין שני לה, יחס אישי ,טכניקות וחומר ברמה הגבוהה ביותר. התרשמתי מהקורס והרמה המקצועית הייחודית במיוחד בעולם מרובה קורסים ומידע. מקצועיות, יחס אישי והעמקה זה מה שהרגשתי בכל תקופת הלמידה, שהייתה ללא ספק מאתגרת ומהנה.


רחלי שם טוב

NLP Master Practitioner

המרצה טלי בן יעקב, מהווה מודל לחיקוי. הרהיטות בהסברים, בהדגמות, היחס האישי, האכפתיות שכל אחת מאתנו תצליח בגדול. וכמה מילים על הקבוצה - רמת המשתתפים גבוהה, מצאתי חברים לחיים, אנשי מקצוע שיוכלו להמשיך וללוות אותי הלאה ולהוות עבורי כתובת להתייעצות הדדית.


אסתי רוסט

NLP Trainer מאמנת אישית וזוגית, יועצת ארגונית

קורס מקצועי ואיכותי המועבר בצורה מושלמת, מקנה כלים וטכניקות פרקטיים המאפשרים טיפול, העצמה וצמיחה אישיים ולמונחים אחרים. הכל מתבצע באווירה נעימה ובהובלה מקצועית ובטוחה של המרצה, טלי בן יעקב, מומלץ מאוד לכל איש טיפול המעוניין למקסם את יכולותיו.


איתן שחרור

יועץ חינוכי - NLP Master Practitioner

קורס הטריינר אפשר לי להתמקצע ברמה של הבנה עמוקה ויכולת שימוש בכלים, במיומנויות, בעקרונות ובטכניקות וכן לפתח כלים וטכניקות חדשות בהתאם לגישת ה - NLP. הקורס הקפיץ את היכולת שלי לעבוד באופן גמיש ומותאם לצרכי הלקוחות המגוונים שלי. טלי אשת מקצוע מדופלמת ב - NLP !


טליה וינברגר

NLP Trainer, אשת חינוך בכירה, מנחת הורים.

הקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה" הוא קורס חובה לכל אנלפיסט שעובד.ת עם מטופלים. המידע חיוני מאוד לכל עבודת נלפ באשר היא ומוגש בצורה מעמיקה ויסודית. טלי היא מנחה בחסד, גם בעבודת זום, מצליחה לגעת בכל אחת ואחד מהלומדים. היא מביאה גישה צנועה ונעימה, ועונה על כל שאלה בפירוט, בחוכמה ובהמון ניסיון. מומלץ מכל הלב.


ענת ריב"א

NLP Master Practitioner

אני ממליצה בחום על הקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה". טלי מנחה מעולה! מקצועית וניכר הניסיון הרב והמגוון שלה. טלי רהוטה ברורה שיטתית וקשובה. ומשרה ביטחון על הלומדים. קורס טראומה הוא מאתגר מעניין ואצל טלי גם מהנה. ממליצה בחום.


חנה סתיו קוטשר

פסיכולוגית תעסוקתית - NLP Master Practitioner

הקורס - "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה" אין לי מילים לתאר מה הקורס הזה פתח בפניי. עולם שלם של ריפוי של ״מטה קסם״. הפידבקים של האנשים שעברו איתי תהליך עם הכלים האלו עוצמתיים ולא רגילים. ממליצה לכל מטפל, מאמן לעבור את ההכשרה הזו.


הגר מסיקה

מנהלת, מאמנת - NLP Master Practitioner

לימודי nlp אצל טלי זאת חוויה מסוג אחר ולמדתי כמה תארים ותחומי דעת שונים, כאן זה שונה. טלי אישה מיוחדת משכמה ומעלה, מלאת הבנה ואמפטיה לקבוצה ולפרט, בפתיחות, בהומור בריא ומשחרר לצד עומק בחומר.ב סיימתי את המאסטר עם ריפוי אישי וכלים מקצועיים להתמודדויות שונות בחיים שכל אחד ואחת זקוקים לו.


אסתר מזרחי

מאמנת - NLP Master Practitioner

הקורסים יסודיים ומאורגנים היטב. החומרים הלימודיים ניתנים בצורה מרוכזת וברורה. טלי, מורה ומנחה מצוינת! תמיד עונה על שאלות, נותנת הסברים מדויקים, מרחיבה ונותנת ידע ומידע מכל הלב בנדיבות ובהירות. יודעת מתי להעמיק ומתי לשים את הגבולות. אותנטית ומקצועית, מרגישים שהnlp זורם אצלה בדם.


מיכל יהושע

מטפלת בהומאופתיה קלאסית, תטא הילינג - NLP Master Practitioner

הייתה לי הזכות ללמוד את הקורס "עבודה עם זיכרונות וריפוי טראומה". קורס יוצא מין הכלל מכל הבחינות, ברמה מקצועית גבוהה ביותר, מתוקתק מא' עד ת', פשוט תענוג מומלץ לכל מנחה ומאמן NLP


איציק קשת

מאמן אישי הוליסטי וסופרוויזר - NLP Master Practitioner

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

וקבלו תכנים מעשירים מעולם ה-NLP לתיבת המייל